دسته‌بندی نشده

پرگولا چیست و چه تفاوتی با آلاچیق دارد؟

What is a pergola and how is it different from a gazebo?

پرگولا چیست و چه کاربردی دارد؟

پرگولا با نام‌های مختلفی شناخته می‌شود؛ اما به‌صورت‌ کلی یک سایبان مشبک به همراه چهار ستون یا پایه است. سقف پرگولا بخشی از نور را عبور می‌دهد، تا فضای داخل آن کاملا سایه نباشد.

معمولا از این سازه در فضای خارجی خانه استفاده می‌شود. وجود چنین فضایی در فصل تابستان و بهار محیط مفرحی ایجاد می‌کند. شما می‌توانید با توجه به سبک دکوراسيون منزل خود از طرح‌های مختلف پرگولا استفاده کنید.

معمولا کاربرد پرگولا در دورهمی‌ها در فضای باز و فصول گرم سال به چشم می‌آید. همانطور که اشاره شد، پرگولا ساختاری با سقف باز است که از ستون‌های اغلب چوبی یا فلز ساخته می‌شوند. در قسمت بالای این سازه تیرها به هم متصل می‌شوند تا یک شبکه افقی را تشکیل دهند.

پرگولا سازه مستقلی است که می‌توانید آن را در هر جایی از حیاط قرار دهید و با پرورش گیاهان بر روی سقف یا ستون‌ها به فضای آن طراوت ببخشید. برخی از مدل‌ها همچنین دارای گزینه‌ای برای اضافه کردن یک سایبان متحرک برای محافظت در برابر آفتاب هستند. علاوه بر این، مدل‌هایی از طراحی و اجرای پرگولا وجود دارند که بخشی کوچکتر و دو دیوار به همراه یک فضای نشیمن صمیمی برای کسانی که به دنبال حفظ حریم خصوصی هستند، را ارائه می‌دهند.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا